Een nieuwsbrief is een regelmatige publicatie over een thema. Nieuwsbrieven worden uitgegeven door bedrijven om informatie te verstrekken aan de doelgroep. Voordelen van de nieuwsbrief: er is in de nieuwsbrief geen afleiding, het is meetbaar, je hebt een goed beeld van wie welke inhoud heeft aangeklikt, het genegeerd meer verkeer naar je website en wordt beter gelezen dan social media. Mits jouw onderwerpen in de nieuwsbrief gefocust zijn op de wensen van jouw doelgroep natuurlijk.

Bedrijven redeneren nu vaak: ‘we moeten op Facebook en Instagram zijn, want iedereen is daar.’ De vraag die bedrijven zich beter kunnen stellen is: ‘we maken schitterende content en willen dit aan zo veel mogelijk mensen laten zien. Waar zitten die mensen? Waar zit ons publiek? Welke kanalen moeten we hiervoor inzetten? En in welke mate kunnen Facebook en Instagram ons hierbij helpen?’

MailChimp is een handige gratis tool waarmee je nieuwsbrieven kunt maken en versturen. Daarnaast beheer jij jouw mailinglijst en kun je aanmeld formulieren integreren op jouw website.

Doe waar jij goed in bent, ik ondersteun je

Met strategie, design, marketing en content creatie.