Doelgroepen worden in de marketing o.a. gedefinieerd in termen als leeftijd, man of vrouw, interessen of bijvoorbeeld opleidingsniveau. Het definiëren van een doelgroep helpt je om jouw campagne vorm te geven. Zodra je weet waar je klanten behoefte aan hebben, kun je hier je product of dienst op aanpassen. De kans dat daardoor klanten producten of diensten bij je afnemen, wordt erdoor vergroot. Ze voelen zich aangesproken door jouw product of dienst. Je wilt dat de boodschap de doelgroep bereikt.

Doordat je weet wie jouw doelgroep is en via welke weg deze groep het makkelijkst te bereiken is wordt het een stuk eenvoudiger en doelgerichter om je product in de markt te zetten.

Het heeft namelijk geen zin om jongeren tussen de 14 en 18 jaar te bereiken via TV reclame, maar bijvoorbeeld wel via YouTube. Of misschien is jouw doelgroep boven de 50 dan is het handig om je website zo in te richten dat deze doelgroep makkelijk de weg weet te vinden. In een goed marketingplan wordt duidelijk voor wie de producten of diensten zijn die het bedrijf levert.

Doe waar jij goed in bent, ik ondersteun je

Met strategie, design, marketing en content creatie.