Pieter van Diggele legt uit; “(B2B) content marketing is een manier van denken om onze potentiële klanten te helpen bij het oplossen van hun problemen. Niet het promoten van ons product staat centraal in onze communicatie, maar de interesses en behoeften van de klant. We helpen hem doorlopend verder met waardevolle kennis. Zo leert hij ons kennen als iemand die zijn problemen kan oplossen en zijn we de eerste keus als hij een goede leverancier zoekt”.

Deze uitleg is vooral belangrijk als je een webshop hebt. Elke potentiële klant zal zich online eerst oriënteren voordat hij of zij een aankopen doet. Het is daarom belangrijk dat je naast je webshop, een website hebt waarop jij kennis deelt en vragen van klanten beantwoord. Content moet je zien als een product en niet een marketingtactiek. In het marketingplan komt naar voren over welke onderwerpen jij content zou kunnen maken gericht op jouw doelgroep en met behulp van je merkidentiteit kun jij gerichte content maken.

Content marketing is een langdurig proces van het produceren van waardevolle content waarmee jij je klanten helpt. Daarom haken zoveel mensen en bedrijven af, of men vind het al lastig om te beginnen. Het werkt niet direct, maar levert op langere termijn wel het gewenste resultaat op. Oftewel, de kracht van herhaling en het bieden van hulp.

Doe waar jij goed in bent, ik ondersteun je

Met strategie, design, marketing en content creatie.